DOGODEK PO MOŠKO

DSC_1921DSC_2029DSC_1998

V novi ljubljanski modni hiši Ikona, smo se skupaj z Gntlmn STL in urednikom pričesk Robertom pogovarjali o moški kulturi oblačenja. Predavala sem o osnovah, ki so bile slušateljem blizu, zato se je razvila odlična debata o kulturi oblačenja pri nas. Moška kultura oblačenja je zagotovo manj zakomplicirana kot ženska, vendar se spreminja in postaja bolj zanimiva, kreativna in raznolika kot nekoč. Moški uporabljajo celo rožnato barvo, drzno zataknejo zelen nagelj v gumbnico reverja na suknjiču in se bolj ukvarjajo z oblikovanjem pričeske kot  pred leti. Seveda pa, da o bradi in brkih ne govorimo. Dejstvo je, da je bila brada v času Jugoslavije znak za neurejene moške iz vzhoda, ki zakrivajo obraz ter posledično še kaj drugega  in nimajo niti toliko moči, da bi se zjutraj obrili. Tako so namreč o bradačih menili zahodnjaki. Zanimivo, celo predsednik Josip Broz Tito ni maral bradačev, zaradi negativne asociacije na četnike.

Robert, urejevalec pričesk nam je povedal, da je danes nositi brado zelo moderno, da ne gre samo za novembrsko simbolično brado, ki označuje gibanje  Movember (moustache +november) ko  moški z brki opozarjajo in zbirajo donacije za raziskave raka prostate. Gre za trend nasploh, in vsi smo se strinjali, za pomemben del oblikovanja vizualne identitete. Morda bo brada spet tako kot v zgodovini, simbolizirala moč, pogum, celo modrost in oblast, nosile so jo tudi egipčanske kraljice in vsi smo pomislili na zmagovalko Evrovizije. Ampak, za dobro brado se je potrebno precej potruditi, jo dnevno urejati, česati, uporabljati posebne šampone za brado in predvsem vedeti kaj z njo želimo sporočati.

V Ikoni smo si lahko ogledali zanimive stilinge, ki smo jih nadgradili z dodatki in zanimivimi čevlji. V Ikoni lahko kupimo športne čevlje New Balance, razvpite ameriške blagovne znamke, na katero so Američani zelo ponosni,saj so izdelani na domačih tleh in zagotavljajo izjemno udobje in kakovost. Kot del stilinga smo uporabili tudi čevlje katere oblika je spominjala na semiške izpred let. Le to so postale zopet zelo moderne in pri Claksu si verjetno manejo roke. Znano angleško čevljarsko podjetje Clarks je namreč leta 1950izdelalo mehke čevlje iz semiš usnja s štirimi luknjicami za vezalke in postale so hit. Vsepovsod po svetu za semiške uporabljajo izraz clarks, ponekod tudi desert boots. Semiške se najpogosteje nosijo k ravni oblačenja obleka za prosti čas in tudi (z nekaj občutka za kombiniranje) k sproščeni elegantni obleki in celo sproščeni poslovni obleki.

Skratka, moški imajo danes veliko več možnosti za oblikovanje vizualne identitete, kar pomeni, da bodo imeli s svojo podobo tudi nekaj več dela. Morda zdaj ne bodo več čakali žena, da se uredijo, ampak mi njih.

 

 

P.S.

Zakaj zelen naglej v gumbnici: Pariški uranisti (uranizem ali nebeško ljubezen so Grki poimenovali moško homoseksualnost), so nosili nageljne, umetno pobarvane zeleno kot znamenje svojih isto spolnih nagnjenj. Že pred tem pa so Parižani iz istega razloga nosili zelene kravate.