BLOG

V ameriški investicijski banki Goldman Sachs so si razvezali kravate

admin : maj 19, 2019 7:33 pop : blog

Addio cravatta pišejo v zanimivem članku v časopisu la Repubblica. David Solomon, direktor te banke, je pogumno naznanil, da je lahko njegovih 36.000 zaposlenih oblečenih manj formalno. Razlog za to spremembo je tudi menjava generacije. V banki je namreč 70 odstotkov zaposlenih rojenih po letu 1981. Ob tej odločitvi se jih je veliko oddahnilo. Končno bodo legalno sproščeno oblečeni. Kakšna bo realnost, pa se bo videlo že to poletje. Solomon računa na občutek za primernost vseh zaposlenih in si želi, da bi se znali prilagajati različnim poslovnim priložnostim. Poudarja, da sproščena obleka ni primerna za vse poslovne priložnosti in tudi ne za vse zaposlene. Nekatere skrbi, da bo pogled v pisarne razkril finančnice v oblekah za plažo, moške v poletnih šlapah in tričetrtinskih širokih hlačah z malhastimi žepi – Italijani jim rečejo pantaloni pinocchieto, kar pomeni Ostržkove hlače. Odlično bi bilo, če bi Slovenci povzeli ta izraz, morda bi se tako le znebili teh zares neestetskih hlač.

V zadnjih desetih letih se je v poslovnem oblačenju marsikaj spremenilo. Vsepovsod po svetu so ljudje v različnih poslovnih okoljih oblečeni manj formalno. Najpogosteje gre za raven oblačenja Sproščena elegantna obleka ali Smart casual. Problem je, ker ljudje ne vedo, kaj spada v to raven oblačenja in kaj ne. Kje so meje. Dejstvo je, da je na račun sproščenega oblačenja tudi vse več ljudi neurejenih in ne skrbijo za osebno higieno.

S sproščenim oblačenjem v finančnem svetu se ukvarjam že nekaj let. Pišem kodekse, predavam in usmerjam. Ni preprosto določiti mejo, uspe le z odlično komunikacijo med zaposlenimi in vodstvom in seveda z argumentiranjem omejitev.

Zakaj ne več kot 7 mm dolgi nohti? Zato, ker oddajajo zvoke ob tipkanju na računalnik in je to moteče za kolege in stranke. Zakaj ne več prstanov na desni roki? Zato, ker se ne morete krepko rokovati. Zakaj ne majica s sporočilnimi napisi? Ker silite ljudi, da preberejo in kar piše, se zdi, da tudi mislite.

Kakšna je prihodnost poslovnega oblačenja? Bo kravata postala dinozaver?

Novinarka Irene Maria Scalise iz časopisa la Repubblica je to nazorno razložila z grafikonom, ki prikazuje velik padec prodaje kravat v Italiji. Ampak moda se spreminja in Italijani imajo nanjo velik vpliv. Če se bodo odločili, da je treba prodati več kravat, jim verjetno to lahko tudi uspe z uspešnimi marketinškimi potezami.

Comments are closed

»Wrap dress« ali obleka na preklop in pametni blagovni znamki

admin : april 8, 2019 7:19 pop : blog

Tako Comma kot s.Oliver BLACK LABEL imata kolekcije, za katere lahko preprosto rečem, da so pametne. Že nekaj let ju imam priložnost spremljati in ugotavljam, da imajo odlično uigran tim oblikovalcev, vrhunskih modelarjev in tudi dobrih komercialistov. Uspelo jim je oblikovati blagovno znamko za žensko, ki je rada oblečena sodobno, kupuje premišljeno in ve, da mora že v trgovini izdelati stajling – najti usklajene kose oblačil. Razume, da mora za kakovost plačati določen znesek, ki pa je v tem primeru enakovreden kakovosti, gre za pošteno ravnovesje med kakovostjo in ceno. Comma ima natančno profilirano ciljno stranko, prav zato se mi pogosto zgodi, da rečejo: jaz imam v omari samo Commo in vse, kar kupim, res nosim. Tiste, ki me spremljate, veste, da je moj slogan »Več vem, manj potrebujem« , zato je delati v takšnem okolju, s takšnimi strankami užitek in udejanjanje cilja.

Prejšnji teden sem v trgovini Comma preživela kar nekaj ur. Spet sem se čudila, kako inteligentno so oblikovali kolekcijo. Vsebuje vse tiste kose, ki vam omogočajo neskončno kombiniranje in ki jih boste nosile zelo dolgo.

Eden izmed njih je USNJEN JOPIČ (299 €), ki res ni poceni, ampak kroj je odličen, lepo teliran, ozko krojen po telesu. Tak vam omogoča kombiniranje z obleko, hlačami, krilom, nosite ga lahko za v službo ali s strganimi kavbojkami za v kino. Če vam le lepo pristaja, si boste hvaležne za nakup, gotovo ga boste nosile sedem let, morda celo več. Usnjen jopič se nosi celo leto, če ga oblečete petkrat na mesec, vas bo v sedmih letih na nošenje stal 0,71 €, kar je visoko nad povprečjem. Koliko pa vas stane majčka, ki ste jo kupile za 20 € in ste jo oblekle dvakrat? Preveč: kar 10 € na nošenje.

Podoben kroj s podobnimi lastnostmi je JEANS JOPIČ (129,99 €). Letos imajo vse blagovne znamke (pre)široke, ravne jopiče iz jeansa, ki jih je teže kombinirati. Marsikateri ženski ni všeč plastenje širokih kosov, predvsem to ni všeč strankam Comme. Ta jopič pa pristaja prav vsaki postavi, tudi tistim z močnejšimi prsmi.

Presenetil me je tudi ČRTAST MORNARSKI SUKNJIČ (129,99 €), nepodložen, tanek, lahek, nemečkljiv, zavihate mu rokava, nosite ga odpetega, vihravega v kombinaciji z belimi, modrimi ali rdečimi oblačili, visokimi petami ali športnimi copati.

Ste že slišali za legendarno »wrap dress«? To je obleka, ki se zapre s preklopom in zaveže s trakovoma, izvorno je dolga do kolen, ima dolga rokava, material je elastičen. Obleka lepo pokaže linije telesa, a jih zaradi svoje asimetrije tudi zmede in zato skrije kakšno napako ali odvečen kilogram. Avtorica te obleke je Diane von Fürstenberg, ki jo je oblikovala leta 1972 z željo po preprosti in hkrati ženstveni obleki. Podobno, a bolj preprosto bombažno obleko, je v štiridesetih letih prejšnjega stoletja oblikovala Elsa Schiaparelli, vendar je Dianina postala ikonična. Obleke wrap so dosegle vrh priljubljenosti od sredine do poznih sedemdesetih let, postale so simbol osvoboditve žensk v sedemdesetih letih. Ponovno so se pojavile v poznih devetdesetih in od takrat ostale v modi.

V Commi že nekaj sezon najdete to ikonično OBLEKO NA PREKLOP ali t. i. OBLEKO WRAP (99,99 €). Manekenki na sliki je kar malo kratka, večinoma ženskam sega do kolen. Letošnja je leopardja. Opazila sem, da ženskam ni preveč všeč leopardji vzorec, čeprav je postal klasičen in je v modi prisoten vsako leto. V Commi so ga omehčali z rožnato barvo in ga lahko imenitno kombinirate z njihovimi oblačili v rožnati barvi. To obleko lahko kombinirate tudi z usnjenim jopičem ali črno tanko jopico (49,99 €).

Jaz sem si v tem vzorcu izbrala hlače (79,99 €). Izdelane so iz 100-odstotne viskoze, ki je dovolj kompaktna, da se ne mečka, hkrati je lepo hladna za vse tiste preveč vroče poletne dni. Tudi te hlače lahko kombinirate z usnjenim jopičem ali jopico, jaz jih nosim z rožnatim suknjičem in t-majčko.

Opozorila bi vas še na Commino sinje modro barvo, ki pristaja vsem barvnim tipom in jo zlahka kombinirate s črno, modro, belo, bež, tudi rjavo. V tej barvi boste našli kar nekaj lepih kosov. Se spomnite Melanije ob inavguraciji? In spet – kombinacija z usnjenim jopičem, jopico ali jersey suknjičem.

Pa še en kos, ki bo všeč minimalistkam: preprosta bluza smetanaste barve (69,99 €), ki jo lahko nosite čez bele hlače in s tem ustvarite svežo poletno barvno vertikalo. Na voljo je tudi črna.

V začetku sezone občasno svetujem v trgovinah Comme in s.Oliver Black Label, takrat so v trgovinah tudi lepi popusti. Spremljajte me na FB, kjer vedno objavim, kje se lahko prijavite.

Comments are closed
« Stran 1 ... 9, 10, 11 »